Monday, August 6, 2012

Pengalaman Kali Pertama

Salam...Haaa,hari ni aku nak cerita sikit pasal petang tadi.Tadi petang dalam pukul 6.30-6.47pm aku turun la nak pi kedai mamak kat bawah blok aku ni.Buat pengetahuan semua aku ni tinggal kat rumah bertingkat,hehe.

Sebelum kuar rumah tue aku dah siap-siap la nak bawa geliga aku dengan ikan tempel yang aku baru dapat dari seorang yang aku anggap sebagai sifu aku la.Ni benda-benda yang aku bawa dalam poket baju melayu aku (Ikan Tempel sekeping,Geliga Air Terjun sebiji,Geliga Batu Cemara Emas sebiji) dibalut dalam tisu ja...

Aku pasang niat sebelum kuar.Aku pun kuar rumah pi ke lif.masa dalam lif ada la 3 orang lelaki yang bersiap nak pi masjid kat tempat aku ni.Aku pun tegur la depa,depa cuma senyum.Sampai bawah lif terus aku pi kedai mamak nak bungkus nasi dengan milo ais...

Nak jadikan cerita,masa aku tengah nak bayar kat kaunter tue,aku cuma sekilas pandang ja kat luar kedai terperasan la yang ada sorang awek ni terus ja masuk kedai mamak terus order makanan dari kaunter padahal pelayan mamak tue ada ja ramai...

Yang tak tahan tue aku dapat rasa macam dia tengah usha-usha aku walaupun sekejap.Aku pun try la usha balik,kantoiii...memang dia tengah usha aku....kahkahkah...siap pakai contact lens kaler-kaler tue.Cantik la jugak orangnya...Bila aku tengok dia.tak berkelip dia tengok aku,Aku apalagi control macho lah beb,kahkahkah...

Bila dah lama sangat dia duk usha aku,aku plak naik segan...terus aku pi amik milo ais bungkus aku pastue terus aku blah.Masa tue aku dah tak ingat yang aku ada bawa benda-benda tue dalam poket atas baju melayu aku.Bila dah sampai kat lif nak balik umah,pulak dah dalam lif pulak...haih...awek kurang cun tapi cantik la duk usha pulak...Aku buat dek ja la...

Sampai ja rumah,duk teringat pasal kat kedai mamak tue adakah ianya disebabkan benda-benda yang aku bawa tue atau hanya kebetulan.Last-last aku gelak sorang-sorang...kahkahkah.

(Tak pasal-pasal mai orang ramai dalam kedai mamak tue,depa tak pi kedai sebelah.Padahal sebelum ni kedai mamak tue mana ada orang sangat time bukak posa.Maklum la bulan posa semua nak makan kat rumah dengan anak bini.Alhamdulillah rezeki kedai mamak tue la kut)

psssttt : aku memang hensem...qiqiqiqi...

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komen Yang Tidak Sesuai Akan Dipadam!!!