Friday, September 7, 2012

Misteri Geliga Mata Jin

Koleksi Geliga Mata Jin

Salam semua,pa habaq? harap sihat-sihat la noo...ok gambar diatas ni adalah salah satu dari koleksi geliga/permata yang ada dalam koleksi aku.

Geliga Mata Jin atau Batu Hati Ayam ni kepadatan geliga dia memang lain macam,PADAT! Aku dah test dengan menjatuhkan geliga tue atas lantai rumah aku,dia melantun dan TAK PECAH! Saiz geliga ni lebih kurang macam puntung rokok suria/gudang garam dipotong (1/3).

Dari apa yang aku check kat google geliga ni juga dikenali sebagai Jasper/Fatamorgana (Batu Hati Ayam) dalam bahasa sainsnya.Namapun sainsss...takkan nak ikut orang putih kut,takkan semuanya depa tau kut...hehe.

Tentang khasiat geliga ni dikatakan dapat 'menghilangkan' pemiliknya dari pandangan musuh jika diniatkan, dapat melihat menembusi lapisan tirai 7 lapis menembusi ke alam Jin melalui kasyaf yang dipanggil 'kasyaf jin', dapat membaca isi hati manusia, melihat pusaka yang terpendam jika di iring dengan doa makbolnya (wallahualam).

Geliga yang ni khasiat dia aku belum test lagi,sebab la ni aku tengah duk test khasiat geliga mani gajah nak tau jugak betoi ka tak betoi macam depa duk cerita tue...nanti la aku cerita bab mani gajah plak.

Sumber Khasiat : Dari Segi Sains dan Tradisional

1- Batu Jasper atau Fatamorgana adalah dalam keluarga Quartz. Batu ini juga banyak di temui dan yang terbaik datangnya dari Indonesia. Dalam keluarga batu ini, yang paling popular ialah Batu Hati Ayam,Jasper Darah dan Tapak Jalak.Khasiat nya batu ini untuk LTB dan boleh mengurut badan. dan di percayai Tapak Asas Kota Jerusalem adalah dari batu ini.

2- Jasper dapat mengusir jin/roh jahat dan melindungi terhadap ular mahupun gigitan labah-labah. Bagi kesihatan, Jasper membantu proses penyembuhan dari lambung, menyeimbangkan kerja kelenjar endocrine.
Di abad ke 4, Jasper dikenal sebagai pembawa hujan yang hebat. Jenis-jenis Jasper dan bantuan yang dapat diberikan :

Jasper kulit Leopard dikatakan dapat memberikan orang apa yang mereka butuhkan.

Poppy Jasper membantu memberi kebahagiaan didalam hidup.

Opalite Jasper dapat membantu untuk tidur nyenyak.

Jasper Coklat membantu fungsi hormonal wanita dan mengatasi rasa tidak aman.

Jasper Hijau membantu fungsi usus kecil, mencegah sembelit, mengurangi kejang pada usus serta memerangi luka di lambung, selain itu juga mengurangi Stress/rasa tertekan yang parah maupun meningkatkan perilaku mental secara positif.

Jasper Merah menyeimbangkan kerja lambung dan pancreas, meningkatkan energi serta memberikan perlindungan terhadap tekanan dari pihak luar.

psssttt : aku tak jual sebab kalau aku jual nanti aku plak susah nak dapat,kalau nak beli plak harga lagi mahal dari yang aku dapat...kui3

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komen Yang Tidak Sesuai Akan Dipadam!!!